مهم‌ترین تفاوت‌های مبدل ساندکس و مبدل‌های آلفالاوال

مهم‌ترین-تفاوت‌های-مبدل-ساندکس-و-مبدل‌های-آلفالاوال

مبدل‌ها دستگاه‌هایی هستند که می­توانند دما را تنظیم کنند و حرارت را در خود جریان دهند. یکی از مهم‌ترین مدل‌های مبدل‌ها، مبدل ساندکس و آلفالاوال هست. در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با تفاوت‌های مبدل ساندکس و مبدل‌های آلفالاوال آشنا نماییم.

مبدل حرارتی چیست؟

مبدل­ها را می­توان به عنوان مهم­ترین دستگاه­های پراستفاده در صنعت نامید. مبدل­ها به عنوان یکی از سیستم­های قدرتمند جهان دما را تنظیم و آن را از خود عبور می­دهند تا به مقصد برسانند. ازاین رو باید اول کاربرد آن ها را دانست و با توجه به نیاز خود آن را تهیه نمود.

مبدل­ها دستگاه‌هایی هستند که دما رابین سیال‌های خود منتقل می­کنند. مبدل‌ها چند نوع و مدل‌دارند که هرکدام از این مدل‌ها کاربردهای خاص خودشان رادارند. مبدل‌ها دو مدل بسیار خوب و کاربردی دارند که در جهان زبان زد هست:

  • مبدل ساندکس
  • مبدل آلفالاوال

این دو مدل مبدل را در ادامه معرفی می­نماییم.

ویژگی‌ها-و-عملکرد-مبدل‌های-ساندکس

ویژگی‌ها و عملکرد مبدل ساندکس

این مبدل در صنایع مختلفی استفاده می­شود. برند ساندکس متعلق به کشور دانمارک هست که در قرن بیستم تأسیس‌شده و دارای نمایندگی‌های زیاد و پرشماری در دیگر کشورها هست. این برند با توجه به بروز بودن فنّاوری خود، جز بهترین برند‌های مبدل در جهان به‌حساب می­آید.

مزایای این مبدل بی‌شمار است که به برخی از آن‌ها اشاره می­کنیم. یکی از مزایای این مبدل تمیزکاری آسان آن است، به این صورت که مبدل به‌آسانی بار می­شود و می­توان آن را به‌راحتی تمیز نمود. یکی دیگر از مزایای این مبدل افزایش ظرفیت آن است. مبدل ساندکس این ویژگی را دارد تا با افزایش صفحات آن قابلیت‌های آن را افزایش داد.

ویژگی و مزایای دیگری که می­تواند داشته باشد وزن سبک و جابه‌جایی آسان آن است، بااین‌وجود خیلی راحت و بدون دردسر نصب می­شود. دیگر مزایای آن قیمت به‌صرفه و ارزان آن است تا با مبلغی کم آن را تهیه نمود و استفاده کرد. قیمت مبدل حرارتی ساندکس بسیار به‌صرفه‌تر از خرید دیگر مبدل‌ها هست.

اصلی‌ترین ویژگی این مبدل‌های ساندکس صفحات دوجداره آن است. صفحات حرارتی این مبدل ساندکس با فشار زیادی به یکدیگر چسبیده شده و به‌وسیله لیزر خلأهای آن به‌طور کامل پوشیده شده است. همین امر موجب شده است تا مبدل ساندکس را ضد نشت کند و دمای بسیار بالایی را انتقال دهد.

سیستم ایمنی در مبدل ساندکس بسیار بالا است. مبدل ساندکس تحت لیسانس استاندارد جهانی ساخته می­شود و همیشه کیفیت اجناس خود را ضمانت کرده است.

مبدل‌های ساندکس دارای انواع و اقسام مختلفی هستند و همگی عضوی از برند ساندکس می­باشند که در مک آن‌ها و نقاط مختلف قابل‌نصب و استفاده است. جلوتر در رابطه با مبدل‌های آلفالاوال توضیح می­دهیم و تفاوت‌های مبدل ساندکس و مبدل‌های آلفالاوال را باهم بررسی و نقد می­کنیم.

ویژگی‌ها-و-عملکرد-مبدل‌های-آلفالاوال

ویژگی‌ها و عملکرد مبدل‌های آلفالاوال

شرکت تولیدکننده مبدل حرارتی آلفالاوال یک شرکت سوئدی بوده و یکی از قدرتمندترین شرکت‌ها در ساخت مبدل‌های حرارتی هست. این شرکت در سال 1883 تأسیس گردید و تا به امروز رقیب جدی برای سایر شرکت‌های مبدل سازی می­باشند. مبدل آلفالاوال به‌عنوان یک مبدل چندصفحه‌ای بسیار مناسب برای کار‌های سرمایشی و گرمایشی هست.

مزایا و ویژگی‌های این مبدل در سازش بین راندم آن‌ها هست. مبدل آلفالاوال افت فشار دریافتی را از بین می­برد و آن را خالص می­نماید. شرکت تولیدی آلفالاوال در جدیدترین اقدام خود دست به ساخت سری جدیدی از مبدل‌های حرارتی کرده است که اسم این مبدل T10 هست.

T10 در مقایسه با نسخه‌های قبل‌تر خود تکامل بیشتری پیداکرده و بروزتر شده است. نسخه جدید آلفالاوال دارای صفحات جدیدتری است که نسبت به مبدل‌های امروزی تکامل‌یافته‌تر و بهتر به نظر می­آید. این مبدل اجازه می­دهد تا در هنگام عملیات و انتقال دما از صفحات ده کانال با یکدیگر ترکیب شوند.

علاوه بر ویژگی‌هایی که ذکر شد این مبدل صرفه‌جویی در مصرف هم می­کند و سازندگان آن‌جوری آن را ساخته‌اند تا آسیبی به زیست محیط نزند. مبدل‌های آلفالاوال کیفیت بسیار کارآمدی دارند. این مبدل‌ها مخصوص سیال‌های تحت‌فشار می­باشند. همچنین از دیگر کاربرد این مبدل می­توان به آب‌بندی کردن صفحات هم اشاره کرد.

فرآورده‌های صفحات مبدل آلفالاوال را می­توان تمام استیل دانست. مبدل‌های آلفالاوال بیشتر در منازل مسکونی کاربرد دارد به دلیل اینکه بسیار قدرتمند هستند و کارایی‌های بیشتری نسبت به مبدل‌های دیگر انجام می­دهند.

زمانی که مبدل آلفالاوال را تهیه و قصد داشتید آن را نصب کنید به این نکات توجه داشته باشید، حتماً از سختی گیر مخصوص و صافی مناسب آن استفاده به عمل‌آورید تا در آینده‌ای نزدیک مبدل شما خراب نشود.

تفاوت‌های مبدل ساندکس و مبدل‌های آلفالاوال

تفاوت‌های مبدل ساندکس و مبدل‌های آلفالاوال را می­توان در جزئیات کوچکی خلاصه کرد و آن‌ها را بازگو کرد. همان‌طور که در بالا گفته شد مبدل‌های ساندکس بسیار ارزان‌قیمت هستند.

 اولین تفاوت مبدل ساندکس با مبدل آلفاالاوال در قیمت هست. مبدل‌های آلفالاوال به دلیل اینکه به‌روزتر هستند و همچنین کارایی آن‌ها نسبت به مبدل ساندکس بیشتر است گران‌قیمت‌تر هست.

مبدل‌های آلفالاوال بسیار مهم‌تر و مقاوم‌تر از مبدل‌های ساندکس بوده و ازاین‌جهت اثبات‌شده هست. صفحات مبدل ساندکس دوجداره می­باشند اما صفحات مبدل آلفالاوال این‌طور نیست و دارای چند صفحه مجزا به هم است. باید دقت داشته باشید که این دو مدل مبدل را باهم اشتباه نگیرید و قابلیت هرکدام را به خوبی بشناسید.

از دیگر تفاوت‌های مبدل ساندکس و مبدل‌های آلفالاوال می­توان به سبک‌تر بودن مبدل ساندکس نسبت به مبدل آلفالاوال اشاره نمود. مبدل ساندکس به علت آنکه از اجزای کمتری نسبت به مبدل آلفالاوال تشکیل‌شده است سبک‌تر هست و این مورد بسیار کار حمل‌ونقل را آسان کرده است.

مبدل ساندکس به‌عنوان یک سیستم پر امنیت و ایمن در جهان معرفی‌شده است و به ایمنی کامل معروف است، درحالی‌که مبدل آلفالاوال این‌طور نیست و به‌اندازه مبدل ساندکس ایمنی و امنیت ندارد.

مبدل آلفالاوال با فشار کاری بسیار بالا و همچنین با بازدهی زیاد به یکی از بهترین مبدل‌ها در جهان بدل شده است که حرفی برای گفتن دارد. ازاین‌رو مبدل ساندکس به‌اندازه مبدل آلفالاوال بازدهی کمتری دارد.

اگر قصد خرید مبدل رادارید ما به شما پیشنهاد می­کنیم تا با خرید مبدل حرارتی در مشهد با سفارش یا به‌صورت حضوری مراجعه فرمایید، زیرا بهترین کارخانه‌ها مبدل سازی در شهر مقدس مشهد قرارگرفته‌اند و می­توانید در این شهر بهترین مبدل‌ها را پیدا و خریداری نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمحصولاتگالریارتباط با ما