انواع لوازم یدکی مبدل حرارتی صفحه ای

لوازم-یدکی-مبدل-حرارتی

یک وسیله کاملاً حیاتی در صنایع و کارخانه ها مبدل حرارتی صفحه ای است که در انتقال و هدایت انرژی حرارتی یک ماده به ماده دیگر کارایی دارد. نحوه کار مبدل حرارتی به این صورت است که دو سیال مایع یا گاز وارد دستگاه مبدل حرارتی می‌شود و در داخل مبدل تحت تأثیر شرایط خاصی تبادل گرمایی میان دو سیال انجام می‌شود.

مبدل حرارتی برای خنک کردن سیالات گرم و یا گرم کردن سیالات سرد کاربرد دارد. همچنین مبدل حرارتی دارای انواع گوناگونی است که در ادامه با مبدل حرارتی صفحه‌ای آشنا می‌شویم. همچنین لوازم یدکی مبدل حرارتی صفحه‌ای را معرفی می‌کنیم.

مبدل حرارتی صفحه‌ای چیست؟

در قطعات مبدل حرارتی صفحه‌ای صفحات نازکی وجود دارد که در فواصل معینی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. در قسمت‌های داخلی مبدل حرارتی محلی برای ورود و خروج سیال وجود دارد که امکان انتقال حرارت نیز برای سیالات فراهم می‌شود. واشر‌های موجود در مبدل حرارتی صفحه‌ای باعث افزایش سرعت عمل تبادل دما در این دستگاه می‌شوند.

پیشنهاد: برای دریافت اطلاعات درباره قیمت مبدل حرارتی کلیک کنید.

لوازم جانبی مبدل حرارتی صفحه‌ای

اجزا جانبی تشکیل دهنده مبدل حرارتی صفحه‌ای شامل واشر تبادل حرارت، صفحات مبدل برای تبادل حرارت و تبدیل ‌کننده‌های حرارتی است. در ادامه درباره هر کدام از این لوازم یدکی صحبت می‌کنیم و با کارایی آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

از دیگر اجزای تشکیل دهنده مبدل صفحه‌ای شامل میله راهنما پایینی، مهره، فاصله انداز، پیچ‌ها، بلبرینگ، میله راهنما بالایی، بوش گلویی، صفحه انتهایی و صفحه ابتدایی است.

 

واشر تبادل حرارت

واشر‌های مبدل حرارتی صفحه‌ای در ساختار مبدل برای جدا کردن مواد سیال و جلوگیری از مخلوط شدن آن به کار می‌روند. واشر‌ها فقط به یک قسمت از هر صفحه مبدل می‌چسبند. صفحه‌ها از یک میله حمل ‌کننده در داخل دستگاه آویزان هستند و از طریق پیچ‌های محکم به یکدیگر متصل شده‌اند.

وجود واشرها در مبدل صفحه ای باعث می‌شود سیال از مجرا آسان تر عبور کند و در فاصله بین هر دو صفحه یک واشر ویژه قرار دارد که نقش آب ‌بندی صفحات را بر عهده دارد. به دلیل وجود اتصالات بسیار محکم میان واشر‌ها در کانال‌های صفحات احتمال اختلاط دو سیال به صفر می‌رسد. به همین دلیل واشر جز مهم‌ترین اجزای مبدل حرارتی صفحه‌ای به شمار می‌رود. چسب به کار رفته برای چسباندن واشرها به صفحات بسیار قوی است و به آسانی جدا نمی شود.

صفحات برای تبادل حرارت

یکی دیگر از لوازم یدکی مبدل حرارتی صفحه‌ای، صفحات به کار رفته در طراحی مبدل است. طراحی صفحات در مبدل حرارتی صفحه‌ای کاملاً تخصصی انجام می‌شود و برای انتقال گرما میان مایعات با فشار کم بسیار مناسب است. این صفحه‌ها از فشرده کردن یک صفحه فلزی به دست می‌آیند. برای طراحی این صفحه‌ها از فولاد ضد زنگ استفاده می‌کنند که در برابر درجه حرارت بالا مقاوم اند. استحکام مناسبی دارند و در برابر خوردگی مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.

صفحه‌های مبدل از طریق واشر‌های لاستیکی به یکدیگر متصل شده‌اند و از سخت و فشرده شدن این صفحات، کانال‌های جریان موازی با مایعات گرم و سرد تشکیل می‌شوند. صفحات باعث ایجاد یک سطح بسیار بزرگ می‌شوند که در نتیجه سرعت انتقال سیال بیشتر می‌شود. همچنین نازک بودن صفحه باعث تماس بیشتر حجم مایع با تمام قسمت‌های مبدل می‌شود و در نتیجه تبادل حرارت بهتری انجام می‌شود. وجود برخی فرو رفتگی‌ها بر روی صفحات مبدل باعث ایجاد جریان در مایع می‌شود و از این طریق انتقال حرارت به بیشترین میزان خود می‌رسد.

خرید مبدل حرارتی در مشهد

مدل‌های حرارتی بر اساس نوع ساختار دارای انواع گوناگونی هستند. قیمت مبدل حرارتی نیز بر اساس انواع آن تعیین می‌شود. برای خرید مبدل حرارتی در مشهد می‌توانید به فروشگاه‌های متنوعی مراجعه کنید و اطلاعاتی درباره هر نوع از مبدل‌های حرارتی تهیه کنید. شرکت‌های بسیار زیادی در شهر مشهد در حوزه تولیدات مبدل‌های حرارتی فعالیت می‌کنند.

این شرکت‌ها علاوه بر تهیه و تولید مبدل حرارتی، به تولید لوازم یدکی مبدل حرارتی صفحه ای نیز مشغول هستند که در صورت نیاز می‌توان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از این صنایع خریداری کرد. شرکت ثنا مبدل می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعاتتان را درباره مبدل‌های حرارتی تکمیل کنید و هنگام خرید مبدل حرارتی از گارانتی و خدمات پس از فروش محصول محصول اطمینان حاصل کنید.

تبدیل-کننده-های-حرارتی

تبدیل ‌کننده‌های حرارتی

تبدیل ‌کننده‌های حرارتی برای جابجایی و انتقال دما میان سیالات کاربرد دارند. تمام مبدل های حرارتی به سیستم تبادل حرارت مجهز هستند. تبدیل ‌کننده‌های حرارتی در مدت زمان کمی، دمای میزان زیادی از سیالات را به یکدیگر انتقال می‌دهند. مبدل حرارتی صفحه‌ای از رایج‌ترین نوع مبدل‌های حرارتی فشرده است که در صنایع غذایی و مصارف بهداشتی استفاده زیادی دارد.

در مبدل حرارتی صفحه‌ای سیال سرد و گرم به صورت یک در میان از مبدل عبور می‌کنند و به همین دلیل سطح انتقال حرارت بسیار زیاد است. همچنین فرایند انتقال حرارت از دیواره صفحات میان سیالات انجام می‌شود. مبدل حرارتی صفحه‌ای توسط برند‌های گوناگونی مثل مبدل ساندکس طراحی و تولید می‌شود. همچنین شرکت‌های گوناگون داخلی نیز در حوزه تولیدات تبدیل‌کننده‌های حرارتی فعالیت می‌کنند.

مزایا استفاده از مبدل حرارتی صفحه‌ای

اصلی‌ترین مزیت استفاده از مبدل حرارتی صفحه‌ای وزن کم و در نتیجه اشغال فضای کمتر توسط دستگاه است. مبدل حرارتی صفحه‌ای نسبت به دیگر مبدل ها کارایی بیشتری دارد. همچنین تمیز کاری و جایگزینی صفحات نیز در این مبدل بسیار ساده است. چرا که به راحتی می‌توان صفحات را باز و بسته کرد. همچنین برای انجام جدا سازی مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای نیاز به فضا اضافی نیست.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله درباره لوازم یدکی مبدل حرارتی صفحه ای صحبت کردیم. مبدل حرارتی صفحه‌ای برای صنایع و کارخانجات نقش مهمی ایفا می‌کند. در واقع می‌توان گفت استفاده از این مبدل مزایا و کاربردهای زیادی دارد. قبل از خرید مبدل حرارتی صفحه‌ای بهتر است اطلاعاتی درباره آن داشته باشید.

همچنین به صورت حضوری می‌توانید درباره قیمت مبدل حرارتی صفحه‌ای و قیمت لوازم یدکی آن نیز بدانید تا بر اساس بودجه خود مبدل مناسب خریداری کنید. استفاده از اطلاعات این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا هنگام خرید مبدل حرارتی درباره برند و کارایی‌های مبدل حرارتی آگاهی کافی داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمحصولاتگالریارتباط با ما