شرکت تولید کننده مبدل حرارتی

شرکت-تولید-کننده-مبدل-حرارتی

یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات مورد استفاده در موتورخانه‌ها و کارخانجات و صنایع مختلف مبدل حرارتی است که برای تبادل حرارت بین دو یا چند سیال کاربرد دارد. سیالات در هنگام ورود به این مبدل‌ها دارای دمای متفاوتی هستند. سیالات موجود در مبدل می‌توانند هر دو از یک جنس ( مایع، گاز) باشند و در داخل دستگاه با سیال دیگر تبادل دما داشته باشند.

مبدل‌های حرارتی انواع مختلفی دارند و هر کدام برای استفاده در محل مشخصی کاربرد دارد. برندها و شرکت‌های مختلفی نیز اقدام به تهیه و تولید این مبدل‌های حرارتی می‌کند. در ادامه این مقاله درباره شرکت تولید ‌کننده مبدل حرارتی صحبت می‌کنیم و با مبدل حرارتی بیشتر آشنا می‌شویم.

مبدل حرارتی چیست؟

مبدل‌های حرارتی دستگاه‌هایی هستند که برای انتقال گرما بیین دو یا تعداد زیادی سیال کارایی دارند. مبدل حرارتی در تبادل دمای سیال از گاز به گاز، از گاز به مایع و از مایع به مایع کاربرد دارد و هر کدام از این سیالات نوع خاصی از مبدل حرارتی قابلیت تبادل دما را دارند. در واقع مبدل حرارتی می‌تواند زمینه تبادل گرمای میان مایع اول به مایع دوم را ایجاد کند و باعث انتقال گرما شود.

در هنگام انجام فرآیند انتقال حرارت، نیازی به مخلوط شدن دو ماده با یکدیگر نیست و حتی لازم نیست با یکدیگر در تماس مستقیم باشند. قیمت مبدل‌های حرارتی بر اساس محل استفاده و انواع آن با یکدیگر متغیر است.

مبدل-حرارتی-چیست؟کاربرد مبدل حرارتی

استفاده از مبدل‌های حرارتی در صنایع مختلفی مثل نیروگاه‌ها، صنایع غذایی و صنایع نفت و پتروشیمی و موتورخانه منازل مسکونی یا واحدهای تجاری یک امر بسیار مهم است. در برخی از صنایع مبدل‌های حرارتی به عنوان مهم‌ترین و پرکاربردترین دستگاه‌ها به شمار ‌می‌روند.

 به طور کلی می‌توان گفت در هر صنعتی که نیاز به کنترل دمای تجهیزات باشد یا برای نگهداری و کنترل دمای تجهیزات در سطح معین از دستگه کمک گرفته شود، استفاده از دستگاه مبدل حرارتی رواج دارد. شرکت تولید‌کننده دستگاه مبدل حرارتی این دستگاه‌ها را به نحوی طراحی کرده است که برای تبادل گرمایش و سرمایش قابل استفاده باشد.

تنوع در دستگاه مبدل حرارتی

مبدل‌های حرارتی بر اساس نحوه انتقال حرارت به دسته‌های خاصی تقسیم می‌شوند. در واقع فرایند انتقال حرارت به صورت تک فاز و دو فاز قابل انجام است. در هنگام انتقال حرارت تک فاز هیچ تغییر شکلی در سیال رخ نمی‌دهد. یعنی مثلاً ماده مایع در حین فرآیند تبادل حرارتی به حالت مایع باقی می‌ماند. اما مبدل‌های حرارتی دو فاز می‌توانند شکل ماده را تغییر دهند. در واقع ماده مایع می‌تواند به گاز تبدیل شود یا برعکس.

انواع مبدل حرارتی

شرکت‌های تولید‌کننده مبدل حرارتی آن‌ها را در تنوعات مختلف به تولید می‌رسانند:

  • مبدل‌های صفحه‌ای جوشی و نیمه جوشی
  • مبدل‌های اسپیرال
  • مبدل‌های پوسته لوله‌ای
  • مبدل‌های صفحه‌ای واشری

مبدل حرارتی ساندکس

مبدل ساندکس توسط یک شرکت تخصصی در دانمارک ساخته می‌شود و در تولید انواع مبدل‌های حرارتی برای صنایع مختلف فعالیت می‌کند. برند ساندکس در اکثر کشور‌های دنیا نمایندگی فعال دارد و به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در تولید مبدل‌ها، در این زمینه پیشرفت‌های بسیاری داشته است. این شرکت تولید‌ کننده مبدل‌های حرارتی انواع مختلف مبدل‌های حرارتی خاص را به بازار‌های جهانی عرضه می‌کند.

استفاده از مبدل ساندکس مزایای بسیار زیادی دارد و به دلیل کاربرد زیاد این مبدل‌ها در صنایع، اهمیت بسیاری پیدا کرده است. صفحه‌های حرارتی استفاده شده در مبدل ساندکس به صورت دو جداره هستند و تمام قسمت‌ها و جداره‌ها با استفاده از لیزر پوشش داده شده تا ساختار کاملاً دو لایه ایجاد شود. به همین دلیل این مبدل کاملاً ضد نشت است و در برابر نشت مایعات به ترکیبات دیگر مقاومت بسیار زیادی را دارد. در عین حال این مبدل می‌تواند سیالات با دمای بالا را نیز انتقال دهد.

مزایای استفاده از مبدل ساندکس

استفاده از مبدل ساندکس برای کاربران دارای مزایای خاصی است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم :

  • قابلیت تغییر میزان ظرفیت مبدل و افزایش صفحات مورد استفاده در آن
  • ابعاد کوچکتر دستگاه و وزن کم و نصب آسان آن و استفاده کاملاً راحت و سریع
  • کم شدن میزان آلودگی در قسمت‌های مختلف
  • قابل استفاده در کاربری‌های با اختلاف کم
  • باز کردن صفحات مبدل و تمیزکاری آسان آن
  • قابل استفاده چند منظوره در یک پروژه خاص
  • کاهش میزان رسوب‌پذیری ما بده به دلیل وجود شیار‌ها بر روی صفحات مبدل
  • قیمت مقرون به صرفه این مبدل در مقایسه با برند‌های دیگر

شرکت ثنا مبدل تولید‌کننده مبدل حرارتی

شرکت ثنا مبدل در حوزه طراحی، تولید و نصب مبدل‌های حرارتی در صنایع و پروژه‌های بسیار عظیم فعالیت می‌کند. شرکت ایرانی ثنا مبدل به دلیل استفاده از فناوری‌های مختلف روز دنیا و دانش فنی در راستای پیشرفت‌های جهانی و طرح‌های تولید‌کنندگان معتبر دنیا، در زمینه ساخت مبدل‌های حرارتی بسیار کارآمد است. محصولات این شرکت با نمونه های خارجی از نظر کارایی و کیفیت در رقابت است.

این شرکت تولید ‌کننده مبدل حرارتی در حوزه راه ‌اندازی و خدمات مربوط به مبدل‌های حرارتی نیز فعالیت دارد و در صورت نصب مبدل‌ها توسط ثنا مبدل در تهویه مطبوع یا تبادل حرارت سیالات با مشکل خاصی رو به رو نمی‌شوید. چرا که روند فعالیت این شرکت کاملاً متناسب با دستورالعمل خاص هر نوع کالا است و کیفیت کار انجام شده به طور کامل به تمام نیاز‌های صنایع پاسخگو خواهد بود. همچنین افراد کاملا متخصص و ماهر در این زمینه فعالیت می کنند.

بهترین شرکت تولید‌ کننده مبدل حرارتی

برند‌ها و شرکت‌های گوناگونی در سراسر دنیا در حوزه تولید مبدل‌های حرارتی فعالیت می‌کنند. مبدل‌های حرارتی بر اساس اصول و استاندارد‌های خاصی تولید می‌شوند و در نتیجه این دستگاه بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهد. به همین منظور باید برای تعیین بهترین شرکت تولید ‌کننده مبدل حرارتی مواردی را در نظر گرفت و بر اساس آن میزان کارآیی شرکت را بررسی کرد. شرکت تولید‌کننده مبدل‌های حرارتی باید بتواند انواع مختلف مبدل‌ها را برای استفاده در پروژه‌های مختلف و کاربرد‌های متنوع تولید کند و مصرف‌ کننده بتواند از بین گزینه‌های موجود حق انتخاب داشته باشد.

همچنین باید به این نکته دقت کنید که استفاده از فناوری‌های روز دنیا می‌تواند کارایی مبدل‌های حرارتی را افزایش دهد و نیاز‌های بیشتری را تأمین کند. به همین منظور بهتر است از مدل‌های جدید مبدل حرارتی آگاهی پیدا کنید و دقت کنید که شرکت تولید ‌کننده مبدل حرارتی برای مشتریان خود حق انتخاب در نظرگرفته است یا خیر.

 

قیمت مبدل حرارتی

قیمت مبدل حرارتی

قیمت تمام شده دستگاه مبدل حرارتی علاوه بر قیمت تجهیزات اصلی به کار رفته در تولید آن، هزینه‌های مربوط به نقل و انتقال، نصب و راه‌اندازی و استفاده از دستگاه را نیز شامل می‌شود. البته باید هنگامی خرید مبدل حرارتی و عوامل مختلفی را در نظر بگیرید و بر اساس آن‌ها خرید کنید. مثلاً نوع سیال مورد استفاده و میزان جریان سیال در مبدل به چه صورت است. شرکت تولید ‌کننده مبدل حرارتی چه شرکتی است و چه برندی آن را پشتیبانی می‌کند. اندازه خروجی‌های حرارتی درچه میزانی مناسب‌تر است.

محل نگهداری مبدل به چه صورت است و ابعاد آن چقدر است. همه این عوامل بر قیمت مبدل حرارتی تاثیرگذار خواهد بود. همچنین دقت داشته باشید که وجود گارانتی و خدمات پس از فروش ممکن است باعث افزایش قیمت مبدل حرارتی باشد اما در عین حال به دلیل آینده نگری و داشتن ضمانت، حتی در صورت تقبل هزینه بیشتر محصولتان را با گارانتی خریداری کنید.

 

خرید مبدل حرارتی در مشهد

شرکت‌های بسیار بزرگی در زمینه تولید مبدل حرارتی در شهر مشهد تعالیت می‌کنند و به همین جهت برای خرید مبدل حرارتی در مشهد نمایندگی‌های مختلفی فعال هستند. در هنگام خرید هر نوع مبدل حرارتی باید به نکات مهمی توجه کنید. هنگام انتخاب محصول مورد نظر حتماً آن را از جنس با کیفیت و نرخ مناسب‌تر خرید کنید. میزان ابعاد محل نصب مبدل حرارتی به ابعاد خود دستگاه مبدل حرارتی را مشخص کنید.

میزان انعطاف ‌پذیری دستگاه مبدل حرارتی را بررسی کنید. معمولاً باید مبدل‌های حرارتی تهیه شده از برند معتبر باشند و برای انواع مختلف مایعات کاربرد داشته باشد. برخی از مبدل‌ها برای انتقال حرارت ظرفیت‌های مختلفی دارند و در عین استفاده از انرژی کم، بازدهی بیشتری ارائه می‌دهند. هنگام خرید مبدل حرارتی دقت داشته باشید تا قیمت بالاتر همیشه نمی تواند نشان دهنده کیفیت باشد.

نتیجه ‌گیری

در این مقاله درباره شرکت تولید ‌کننده مبدل حرارتی صحبت کردیم. فهمیدیم که مبدل حرارتی چیست و چه کاربرد‌هایی دارد. همچنین درباره بهترین شرکت های تولید‌کننده مبدل حرارتی و شرکت ثنا مبدل نیز اطلاعاتی در اختیار کاربران قرار دادیم. درباره مبدل ساندکس و قیمت مبدل حرارتی نیز صحبت کردیم و نحوه خرید مبدل حرارتی در مشهد را بیان کردیم.

برای خرید مبدل حرارتی بهتر است ابتدا نیاز اصلی پروژه مد نظرتان را مشخص کنید و پس از آن بر اساس نکات گفته شده در هنگام خرید، مبدل متناسب با نیازتان را تهیه کنید. برای آشنایی بیشتر با مبدل‌های حرارتی می‌توانید اطلاعاتی مقاله را مطالعه کنید و با انواع شرکت‌های فعال در زمینه تولید مبدل حرارتی آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

6 دیدگاه

  • سلام. میخواستم بدونم میشه برای پیش گرمکن آب از مبدل حرارتی استفاده کرد؟

    • سلام بله خانم جانپناه، یکی از کاربرد های این محصول یعنی مبدل حرارتی پیش گرم کردن آب است.

    • بله حتما
      از نمونه کاربرد های مبدل های حرارتی نوع پوسته و لوله و نوع صفحه ای میتوان به تقطیر حلال ها و مخلوط های چند ماده ای، خنک کاری و گرمادهی راکتورها و نگهدارنده محصولات، به عنوان کولر هیدروکربن ها، خنک کاری مدارات آب، بازیافت حرارت در فرآیندهای پتروشیمی مانند بازیافت حرارت بنزن و کاربرد های بسیار دیگر آن اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمحصولاتگالریارتباط با ما