تمام نکاتی که درباره تعمیر مبدل حرارتی صفحه ای باید بدانید

تعمیر-مبدل-حرارتی-صفحه-ای

برای انتقال حرارت و رفع اختلاف دما ما بین سیالات مختلف در کارخانه‌ها و صنایع از یک دستگاه به نام مبدل حرارتی استفاده می‌کنند. مبدل حرارتی صفحه‌ای دارای انواع مختلف و برند‌های گوناگون مانند مبدل ساندکس است. کار مبدل حرارتی در صنایع مختلف بسیار مهم و حائز اهمیت است و با از کار افتادن مبدل ها کار صنایع مختلف دچار اختلال می شود.

در نتیجه نگهداری و تعمیر مبدل حرارتی صنعتی به دلیل کارایی زیاد آن اهمیت دو چندانی دارد. از این رو قصد داریم درباره نحوه تعمیر مبدل حرارتی صفحه‌ای و نحوه نگهداری صحیح آن صحبت کنیم. همچنین با اجزا سازنده مبدل حرارتی صفحه‌ای و مراحل تعمیر آن نیز آشنا شویم.

مبدل حرارتی صفحه ای چیست؟

این مبدل حرارتی از صفحه‌های بسیار نازک طراحی شده است که با یکدیگر فاصله دارند و قسمت سطحی مبدل نسبتاً بزرگ است. در قطعات این نوع مبدل حرارتی  قسمت هایی برای رد و بدل شدن سیال وجود دارد تا در داخل آن انتقال حرارت انجام بگیرد. واشر‌های موجود در مبدل حرارتی صفحه‌ای باعث افزایش فرایند تبادل دما در این دستگاه می‌شود.

وجود واشر‌ها در قطعات مبدل حرارتی فرایند تمیز کاری و تعمیر مبدل حرارتی صفحه‌ای را آسان می‌کند. صفحات به کار رفته در طراحی این نوع مبدل حرارتی از جنس فولاد است و خاصیت ضد زنگ دارد. مبدل حرارتی برای خنک کردن سیالات گرم و گرم کردن سیالات سرد کاربرد دارد

انواع مبدل حرارتی صفحه ای

برای انجام تعمیر مبدل حرارتی صفحه‌ای ابتدا باید انواع آن را بشناسید. مبدل‌های حرارتی بر اساس ساختار به انواع گوناگونی تقسیم شده‌اند و هر کدام از این مبدل‌ها کارایی خاصی دارند. انواع مبدل حرارتی صفحه‌ای شامل مبدل واشردار، جوشی و نیمه جوشی است.

انواع-مبدل-حرارتی-صفحه-ای

اجزای سازنده مبدل حرارتی صفحه‌ای

برای آشنایی با فرایند تعمیر مبدل حرارتی صفحه‌ای بهتر است ابتدا با اجزا سازنده آن آشنا شوید. این نوع مبدل حرارتی شامل صفحه‌های حرارتی فرم گرفته ای است که با توجه به نیاز فرایند تولیدی کارخانه مورد نظر از تعداد، جنس و نوع مشخصی طراحی می‌شوند. واشر‌های لاستیکی موجود در ما بین صفحات وظیفه آب ‌بندی کانال و هدایت سیالات داخل آن را انجام می‌دهند. نوع جنس واشر به کار رفته در مبدل حرارتی صفحه‌ای بر اساس نوع سیال، فشار و دما کاری انتخاب می‌شود و انواع گوناگونی دارد.

سازه اصلی مبدل دارای دو فریم ثابت و متحرک است. همچنین دارای میله‌های راهنما، پایه نگهدارنده و پیچ‌های فشاری نیز است که این تجهیزات باعث استحکام مکانیکی مبدل می‌شوند. نازل‌های ورودی و خروجی موجود در دستگاه سیال را به داخل مبدل انتقال می‌دهند. مبدل‌های صفحه‌ای جز اصلی‌ترین ابزار در صنایع مختلف هستند.

 

مراحل تعمیر مبدل حرارتی صفحه‌ای

برای تعمیر مبدل حرارتی صفحه‌ای مراحل خاصی طی می‌شود. ابتدا مبدل بازرسی می‌شود و مشکلات موجود در آن شناسایی می‌شوند. پس از آن باید واشرها را جدا کرد که واشر‌های موجود در صفحات با استفاده از چسب نصب شده‌اند و انرژی زیادی برای جدا سازی نیاز دارند. به همین دلیل برای جدا سازی واشر، صفحات را در حمام نیتروژن مایع فرو می‌برند تا واشرها بدون آسیب رساندن به قطعات مبدل، از صفحات جدا شوند.

پس از اینکه واشر‌ها از صفحات جدا شد، صفحات در یک حمام شیمیایی با نظارت تکنسین‌های معتبر قرار می‌گیرند. این حمام شیمیایی با استفاده از نیتروژن طراحی شده است و تعادل شیمیایی دقیقی دارد. سپس صفحات آزمایش می‌شوند تا هر نوع نقص و مشکل آن ها شناسایی و رفع شود. پس از آن صفحات مبدل با استفاده از رنگ پوشش داده می‌شوند تا در برابر نوع ماورا بنفش قرار بگیرند و وجود هر نوع نشتی در سطح صفحه مشخص شود تا تعمیرات تکمیلی مبدل انجام شود.

تعمیر-مبدل-یا-خرید-مبدل-نوتعمیر مبدل حرارتی صفحه‌ای به صرفه‌تر است یا خرید مبدل نو؟

تعمیر مبدل حرارتی صفحه‌ای به تمیز کردن و سرویس‌دهی قسمت‌های مختلف و در عین حال حفظ سلامت صفحات گفته می‌شود. نحوه کار مبدل صفحه‌ای و ساختار آن باعث دسترسی آسان به تمام اجزای داخلی مبدل شده است. به همین دلیل تعمیر و نگهداری صفحات به راحتی انجام می‌شود.

خرید مبدل نو هزینه‌های بیشتری برای کارفرما ایجاد می‌کند، در حالی که تعمیر مبدل حرارتی صفحه‌ای مشکل دار هزینه کمتری به بار می آورد و پس از انجام تعمیرا مجدداً می توان از دستگاه استفاده کرد. در واقع مبدل بعد از تعمیر کارایی اولیه خود را خواهد داشت.

تعمیر مبدل حرارتی در مشهد

کارخانجات گوناگونی در شهر مشهد به تولید مبدل حرارتی مشغول هستند و به همین جهت برای انجام تعمیر مبدل حرارتی صفحه‌ای نیز شرکت‌های گوناگونی فعالیت می‌کنند. وجود این صنایع باعث آسان شدن فرآیند خرید مبدل حرارتی در مشهد شده است.

برای انجام هر نوع تعمیرات مبدل حرارتی در شهر مشهد می‌توان به محل تعمیرگاه مراجعه کرد و یا سرویس کاران به کارخانجات مراجعه می‌کنند تا خدمات تعمیر در محل را ارائه دهند. به دلیل پیشرفت روز افزون تولیدات مبدل حرارتی و قطعات آن در شهر مشهد، سرویس کاران نیز خدمات بسیار خوبی به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای بر اساس نوع ساختار، قیمت‌های متفاوتی دارند. به همین منظور برای دریافت قیمت مبدل حرارتی و کسب اطلاعات دقیق درباره مبدل‌های حرارتی پیشنهاد میکنیم به صفحه قیمت و راهنمای خرید مبدل حرارتی مراجعه کنید.

عواملی مثل خدمات پس از فروش و گارانتی کالا بر قیمت مبدل حرارتی تأثیرگذار خواهند بود اما داشتن ضمانت در برابر هزینه زیاد ارزشمند است. چرا که وجود ضمانت نشان دهنده اصل بودن جنس است و در مقابل هزینه‌های تعویض و تعمیر مبدل حرارتی صفحه‌ای نیز کاهش پیدا می‌کند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله درباره تعمیر مبدل حرارتی صفحه‌ای صحبت کردیم. مبدل حرارتی صفحه‌ای برای انتقال دما در میان سیالات به کار گرفته می‌شود و در صنایع گوناگون نقش مهمی را ایفا می‌کند. هزینه‌های مربوط به تهیه و تعمیر مبدل حرارتی صفحه‌ای نسبتاً زیاد است. به همین دلیل بهتر است صاحبان صنایع در حفظ و نگهداری چنین دستگاه‌هایی جدیت لازم را داشته باشند‌.

در صورت بروز هر نوع مشکل نیز می‌توان اقدام به تعمیر مبدل حرارتی با قیمت مناسب کرد. همچنین در هنگام خرید بهتر است به عوامل مؤثر بر قیمت تمام شده کالا نیز توجه داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمحصولاتگالریارتباط با ما